Цікаві справи

1.     Презентація клас навиворіт


УКРАЇНСЬКА МОВА                                                                   
Тема.  Правопис префіксів роз-, без-. Перенос слів із префіксами 
Конкретизовані навчальні цілі:                                                                                            
  знає і дотримується в навчальній роботі правила вимовляння і правопису префіксів роз-, без-;                                                                                                                                                              добирає синоніми й антоніми до загальновживаних слів; використовує їх в усному і писемному мовленні (навчальних творчих роботах);                                                                               
  знає правила про частини слова;                                                                  
  аналізує  самостійно слова за будовою;                                                                                                                                           добирає спільнокореневі слова;                                                                                                      
  складає розповідь за опорними словами;                                                              використовує засвоєні способи перевірки орфограм;                                                 знаходить і виправляє орфографічні і пунктуаційні помилки;                                                                                                                             висловлює оцінні судження щодо якості письмової роботи власної та однокласників.                                                                                                                    Матеріал до уроку: картки із завданнями для самостійної роботи, презентація, мультфільм «Я мандрую по землі»
                                  ПЛАН-КОНСПЕКТ
І. Організація учнів до уроку.                            
  (слайди   1-3)                                                                                       
 Встаньте, діти, всі рівненько,                                                                                    Посміхніться всі гарненько.                                                                                              
 Посміхніться ви до мене,                                                                                       Посміхніться і до себе,   посміхніться до гостей,                                                Привітайтесь:      Добрий день!                                                                                                                                                      
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.                                       (слайд 4)                                                                                        
ІІІ. Інструкція щодо форми проведення  уроку.  
VІ. Робота в групах.                                                                                                           
 1.    Пояснення нового матеріалу учнями.                              (слайди 5-7)     
2.    Утворити  нові слова за допомогою префіксів роз-, без- і правильно записати їх.                (зелені картки)                                                                   (слайди 8-9)    
… смертя, …межжя, …чнити, …цвісти, …казати, …фарбувати, …хребетний, …писати, …платний.                                                                
3.  Гра «Знайди помилку»              (рожеві картки)                   (слайди 10-11) 
 Безвусий,                розсипати,                                                                                                                                                      безголосий,        росповісти,                                                                                                  безводний,           росбити,                                                                                                                                                                   безкоштовний,      розлити                                           
4.  Хвилинка міркувань «Складалка».         (голубі картки)                   (слайди 12-13)                                                                                                                                           Складання твору-розповіді «Наш сніговик» (з допомогою батьків).  Знаходження і виправлення орфографічних і пунктуаційних помилок. Висловлення оцінних суджень щодо якості письмової роботи власної та однокласників.

                                Наш  сніговик                                                     

розвеселиться
розсміється
роздивиться
розщедриться                                   

безокий
безносий
безротий
безрукий


5.  Інтерактивна вправа      «Протилежна думка».            (червоні картки)                                                                                             (слайди 14-15)     

Хребетний –   _______________ ,                платний –      __________,                        плановий –     _______________ ,         сформувати – ___________,                          озброїти –       _______________ ,      

Взутися –        ______________ ,           зчепити –   ________________,                      зшити –           _______________,           скласти – _______________,                          відповідальний –  _______________ ,    




шумний – ________________,                          смертний –     ______________ ,         класовий – ________________,                      захисний –      _______________ ,         цінний – ________________,

димний – ________________,                          людний –     _______________ ,              сильний – ________________,                      жалісний –  ______________ ,           грамотний – ________________,

                                                                 


6.  Гра «Утвори нові слова».          (сині картки)                                                                                                           (слайди 16-17)       
                                                                                    


роз-
думи                            квіт                        
                    

бір                                в’язка                                                 

мір                               повідь
мах                               гін

без-
                                                           

відка
                                                                   


                             доріжжя                                                            

без-
притульність                        вість

соння                                    безробіття

помічність                            силля
                           смертя
V. Домашнє завдання.                             (слайд 18)                                                                       Виписати з орфографічного словника по 5 слів із префіксами роз-, без-, скласти і записами з цими словами 3-5 речень.
VІІ. Підсумок уроку.                                  (слайди 19-21)                                                                        
             «Кошик знань»                                                                                                                                                                                                                    

          

 


 1   клас
ЦІКАВЕ  ЧИТАННЯ
______________________________________________________
Д
1.  Д  да  до  ду  ди  ді  де  ад  од  уд  ид  ід  ед

2. Ді-д,  ді-м,  да-р,  ди-м,  са-д,  ме-д,  рі-д,  лі-д,  ди-во,          да-ри,  во-да,  со-да,  ра-да,  де-ре-во,  ро-ди-на,  до-ли-на,     до-ло-то,  ди-ти-на,  на-ро-д,  по-су-д,  ди-ва-н,  на-ра-да,        се-ре-да,  по-не-ді-ло-к,  ли-с-то-па-д,  с-мо-ро-ди-на,             по-да-ру-но-к,  ле-да-р,  ві-д-ро,  ду-м-ка,  ди-ре-к-то-р,          ди-к-та-н-т,    ди-ти-н-с-т-во,   да-в-ни-на,  д-ве-рі,  д-ру-ка-р,  к-ро-ко-ди-л.

3.  Данило,  Данута,  Дарина,  Дмитро,  Демид, Андріана,  Олександра,  Ліда.

4.  Дніпро,  Десна,  Дністер – ріки.
                         
                            5.  У  ті-т-ки  О-да-р-ки
Не-да-ле-ко  ві-д  на-с  ді-м  ті-т-ки  О-да-р-ки.  Во-на  о-ди-но-ка.  Ро-ди-на  да-ле-ко,  в  О-де-сі.  У  се-ре-ду  ті-т-ку  ві-д-ві-да-ли  ді-ти.  Да-ни-л-ко  на-ко-ло-в  д-ро-в.  Д-ми-т-ри-к  п-ри-ні-с  д-ва  ві-д-ра  во-ди.  Да-ри-н-ка  пі-д-ме-ла пі-д-ло-гу в кі-м-на-ті. Ті-т-ка  О-да-р-ка  ра-да.
                            
                               6.  Ласуни
Дід  Демид  поставив  вулики  у  лісі.  Два  ведмеді  відвідали  пасіку.  Вони  поласували  солодким  медом.  Потім  утекли  у  ліс.
7.  У  *ворі   *рава,  на  траві  *рова.  

8.  По  долині  дим,  дим.                Там  живе  бабуся,
При  долині  дім,  дім.                      Там  живе  дідусь,
А  в  тім  домі  при  долині              Внучечка  Ганнуся,
Дах  червоний,  вікна  сині.             Котик  Біловус.



_______________________________________________________
К


1.  К  к  ка  ко  ку  ки  кі  ак  ок  ук  ик  ік

2.  Ма-к,  сі-к,  ві-к,  ку-м,  ко-ло,  ко-са,  ка-са,  ка-ва,  кі-но,  лі-ки,  о-ко,  к-ла-с,  к-ва-с,  во-в-к,  кі-ло-к,  ві-но-к,  ку-со-к,  ко-ни-к,  ка-ву-н,  ко-си-в,  ку-са-в,  ві-к-но,  су-м-ка,  лав-ка,  ми-с-ка,  ла-н-ка,  са-н-ки,  с-ло-ни-к, о-си-ка,  о-ку-ні,  на-у-ка,  ви-со-ко,  мо-ло-ко,  ка-ли-на,  ко-ло-со-к,  ко-ли-с-ка,  во-ло-си-н-ка.
К-ла-ва,  Ки-ли-на,  Ми-ко-ла,  О-к-са-на,  І-ва-н-ко,   І-ва-н-ка.

3.  У  лісі  осика  і  калина. Осика  висока,  а  калина – мала.  На  осику  сів  сокіл.  Оксана  і  Клава  коло  калини.  Вони  мали  калинові  вінки.

4.  а)   вун,ка;   си,о,ка;   ло,мо,ко;
     б)   но,кі;   у,на,ка;   на,ли,ка;
     в)   ла,Ми,ко;   Ок,на,са;   ва,Кла.

 5.  *отив    *ото*   у   *уто*   *лубо*.

6.  Каченята  йшли  рядочком,        
Раптом  гілочку  знайшли,
Від  якої  два  листочки
Вниз  і  вгору  відросли.
Каже  качка:  "Ках-ках-ка!
Подивіться – буква  "ка"!"


_________________________________________________
  С  

1. С с  са  со  су  си  сі
2.  Со-м,  са-м,  сі-м,  си-н,  су-м,  со-н,  ні-с,  лі-с,  о-са,  ли-с,  со-ва,  са-ло,  си-ла,  сі-но,  Са-ва,  Су-ми,  са-ни,  с-ло-н,  со-у-с,  на-со-с,  со-с-на,  ма-с-ло,  с-мо-ла,    с-ли-ва,  с-ло-во,  С-ла-ва,  со-ло-ма,  а-на-на-с.

3.  Су-м-но  со-му  са-мо-му.

4.  У  ма-ми  си-ни  І-ва-н  і  Са-ва. Са-ва  но-си-в  сі-но.  І-ва-н  ло-ви-в  ли-ні-в  і  со-ма.  Ма-ма  со-ли-ла  са-ло.  А  он  Ні-на.  Во-на  ми-ла  си-ні  с-ли-ви.

5.  Он  *о*на.  На  *о*ні  *ова.
                 
6.     
Са-са-са – п-ри-ле-ті-ла  в  са-д  о-са.
Сі-сі-сі – ме-ду  не  да-мо  о-сі.
Со-со-со – не  ку-са-й,  о-со.
Су-су-су – п-ро-же-не-м  о-су.
Си-си-си – ти  у  лі-с  ле-ти!
 7.
О-бе-ре-ж-ни-й  хи-т-ри-й  ли-с
До  но-ри  ве-че-рю  ні-с.
Бі-г  що-си-ли  лі-со-м  ли-с.
Ше-ле-с-ті-в  на-д  ли-со-м  лі-с.

________________________________________________

Т


1.  Тт  та  ат  то  от  ту  ут  ти  ит  ті  іт

2.  Та-то, ті-к, ти-н, то-н, ти-с, та-к,  ро-т,  кі-т,  лі-то,      ті-ло, си-то, ло-то, но-ти, лі-та-к, ту-ро-к, са-ла-т,              та-но-к,  то-ва-р, ті-с-то, ни-т-ки, сі-т-ка, па-р-та, ка-р-та,  та-н-к, ти-с-к, то-р-т, со-р-т, по-р-т, с-по-р-т, т-ри,        т-рі-с-к, т-ро-с, мі-с-т, с-ві-т, с-ві-т-ло, ло-па-та, во-ро-та, та-та-ри, то-по-лі, ла-с-ті-в-ка, ві-в-то-ро-к, кі-м-на-та.

Та-ра-с, Ти-му-р, Ти-м-ко, Ві-к-то-р, Та-ма-ра,               На-та-л-ка, Ан-то-ні-на, С-ві-т-ла-на.

3. Ка-рпа-ти,  Та-л-лі-н, Ли-т-ва.

4.                             Лі-то
На-с-та-ло лі-то. Та-то ко-си-в т-ра-ву. Та-ра-с і Ти-му-р но-си-ли сі-но на т-ра-к-то-р. Та-ма-ра па-с-ла ко-ро-ву. Ма-ма по-ли-ва-ла ка-пу-с-ту і са-ла-т.

5. Кіт – коти,          
                                  6.  Кі*  ко*ив  ко*ок  по        
                                             *оку.                           

Стіл – столи,             Ко*ок  попав  на  лапу  ко*у.

Лист - -------,             Ко*ик  плакав  і  у*ік,
Квітка - ------,           і  не  ходить  вже  на  тік.
Тарілка - ------.
                     
                                   7.  Котик
У  кімнаті  котик  Мурко.  Він  спав  у  кутку.  Наталка  налила  молока  в  тарілку.  Кіт  випив  молоко.

8.  КОРАТУМАНОТАТОПОЛІРОТИРІВОРОТАНКРІТ



______________________________________________

 П


1.  П п  па   по  пу  пи  пі  ап  оп  уп  ип  іп



2.  Су-п,  ка-п,  па-ва,  са-па,  пі-на,  пи-во,  ли-па,  ла-па,  лу-па,  пи-ла,  па-на-ма,  пи-л-ка,  ли-п-ка,  па-л-ка,        ла-м-па,  ла-п-ка, са-п-ка,  па-п-ка,  ва-п-но,  пі-с-ні,         с-пі-ви,  па-ві-а-н,  пі-в-ни-к, со-пі-л-ка, по-ло-ни-на,       по-ло-ви-на,  по-ло-ви-н-ка.

  Па-на-с – Па-на-си-к,      Пи-ли-п – Пи-ли-п-ко,
 Па-в-ло – Па-в-ли-к,         По-лі-на – По-лі-н-ка.

3.  Ал-ла  ли-п-ку  по-ли-ва-ла.  По-лі-на  ку-пи-ла  ма-с-ло  і  мо-ло-ко.  Па-на-с  пи-са-в  с-ло-ва.  Па-в-ло ку-пи-в  у  кі-о-с-ку  па-п-ку.  По-лі-н-ка  с-пі-ва-ла  пі-с-ні.

 4.  Павлик  і  Поліна  ліпили. Павлик  виліпив  коника  поні.  А  Поліна  виліпила  півника  і  паву.

 5.  *олкан  *о*ав   у  ка*кан.

6.  Пи-ли-п  по-сі-я-в  п-ро-со.
П-ро-со  по-с-пі-ло.
П-та-хи  п-ри-ле-ті-ли,
П-ро-со  по-ї-ли.  Пи-ли-п  п-ла-че.

7.  Пінгвін  хоч  і  крила  має,
Та  погано  літає.
Зате  плаває  так,
Як  справжній  моряк.

__________________________________________________
  

   Р

1.  Р р  ра  ро  ру  ри  рі  ар  ор  ир  ур  ір 

2.  Ра-к,  рі-к,  ри-с,  си-р,  ра-ма,  ра-са,  ра-на,      ру-ка,  ро-са,  рі-ка,  ко-ра,  но-ра,  мі-ра,  ра-но-к,  ри-но-к,  ко-са-р,  лі-ка-р,  ко-ма-р,  по-ва-р,  і-ри-с,  рі-п-ка,  ку-р-ка,  ма-р-ка,  са-р-на,   па-р-к,  к-ро-в,  к-ро-с,  п-ро-со,  п-ра-во,  к-ра-са,  мо-р-к-ва,        со-ро-ка,  во-ро-на,  ко-ро-ва,  ко-мо-ра,  ро-с-ли-на.

Ро-ма,  Ро-ма-н,  Ро-ма-н-ко.
Ру-с-ла-н,  Ру-с-ла-на,  Ро-к-со-ла-на,  Ла-ри-са,  Ма-ри-на,  І-ри-на,  Ки-ри-ло,  Кі-ра,  Ва-р-ва-ра,  Ка-ро-лі-на.
3.  У  І-ри-ни  ру-са  ко-са.  На  ру-ку  сі-в  ко-ма-р. Лі-ка-р   ви-пи-са-в  лі-ки.  Ро-ма-н  п-ри-ні-с  но-ві  ма-р-ки.  Ла-ри-са  р-ва-ла  мо-р-к-ву.  У  Ві-ри    ма-ма  по-ва-р.
4.                                  Ранок
Ранок.  На  просі  краплини  роси.  Роман  і  Мирон  косили  просо.  Роса  опала.  Руслан склав просо у купки.
5.  Скоромовка                                                  
                                                                                                                                   6.  ра     ка

Кинув  к*іп  П*окіп  в ок*іп.                                                            ру      на

Ок*ім  к*опу,  кипів  ко*оп 
 в  ок*опі.                                                     про       со

7.  – Равлик,  равлик,  вистав ріг,                                                                                                  
Дамо  сиру  на  пиріг.                                    
Виставляє  равлик  роги: - Геть  з  дороги!
 ____________________________________________

Немає коментарів:

Дописати коментар